เมษายน 18, 2024

spmc สื่อเพื่อสันติ สรรค์สร้างสังคม

3 Nation Charity Ride 2018 Betong – Thailand Yala

แชร์เลย

 

Ketika berucap dalam sidang media Maj.Jen.Pol.Pot Suaisuwang Timbalan Ketua Polis Bahagian Ke-9 selaku ketua pasukan Hanuman Thailand berkata lebih 1000 biker daripada Thailand , Malaysia dan Singapura akan menyertai program pada kali ini yang ke 25.

3 Nation Charity Ride 2018 Betong – Thailand akan diadakan pata 26-28 Oktober 2018 di Betong, Yala. Dari Malaysia yang akan ikut serta ialah

Team Pinang Motor Sport Club, Team Super Bikers Club, Team.27 dari Singapuran dan Team Hanuman dari Thailand.

Hasilan daripada program ini separuh akan di sumbangkan kepada hospital Betong untuk membeli alat pernafasan, sumbangan biasiswa kepada pelajar fakir miskin dan sumbangan kepada pegawai polis, tentera dan lain-lain yang cedera akibat keganasan di selatan Thai.

“kumpulan kami telah ditubuh sejak 1994 lagi disebabkan di selatan Thailand ramai biker daripada Malaysia dan Singapura mengungjungi lakosi yang menarik dan cantik maka apabila kami bertemu dan berbincang bersama maka lahirlah satu idea bahawa selain untuk berhibur dan menikmati keindahan alam semu jadi hal kemasyarakatan juga tidak boleh diketepikan maka setiap kali kami ada program pendapatan daripda pendaftaran , jualan baju dan sponser kami akan buat kebajikan” kata Maj.Jen.Pol.Pot.

Selain itu program kali ini juga akan meransangkan lagi ekonomi dan pelancongan di Betong, Yala.

Wan Azuar dari Kelab Super Bikers Malaysia yang turut hadir dalam sidang media yang diadakan di Betong pada 18 September 2018 berkata bahawa anggota dalam kelab kami adalah orang yang sudah bersara dalam mamandu motosikal yang berkuasa tinggi kami utamakan keselamatan.

“saya ingin nasihat kepada semua bikers kita kena tahu cara mengawal motosikal berkuasa tinggi untuk mengelak daripada sebarang yang tidak diingini dan kita juga kena tahu undang-undang trafik Negara yang kita kungjungi dan kita kena patuh disiplin dan percaturan-peraturan berkenaan dengan bermotosikal kuasa tinggi” kata Wan Azuar.

Mr.Roger wakil dari Team 27 dari Singapura pula berkata bikers dari Singapura sangat gemar datang ke Thailand ini adalah satu cara untuk menjalinkan keakraban antara bikers dua Negara.

— ////////////////////////////
Tuwaedaniya MERINGING

 

 598 total views,  2 views today

You may have missed